2025-2026 USTA ÖĞRETİCİ MÜRACAATLARI

2025-2026 USTA ÖĞRETİCİ MÜRACAATLARI

21.07.2025 5560

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Müdürlüğümüz bünyesinde Ücretli Usta Öğretici olarak görev alacakların başvuruları ve evrak yüklemeleri 01-31 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-devlet [e-yaygın] sistemi üzerinden çevrimiçi yapılacaktır. 

16/10/2024 tarihli Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği doğrultusunda kurumumuza 2025/2026 Eğitim Öğretim Yılı'nda açılacak kurs programlarında görevlendirilmek üzere

EK-2 ücretli usta öğretici başvuru değerlendirme formuna esas belgeler ile kadrosuz  ücretli usta öğretici talepleri alınacaktır.

Başvuru işlemleri aşağıda belirtilen başvuru takvimi doğrultusunda ve aşağıda belirtilen başvuru belgeleri ile açıklamalar doğrultusunda e-yaygın  ( https://e-yaygin.meb.gov.tr ) sistemi üzerinden E-DEVLET şifresi ile bizzat yapılacaktır. İlanen duyurulur.

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU TAKVİMİ

 

 
   

Duyuru

21-31 Temmuz 2025

   

E-Yaygın Üzerinden Online Başvuruların Alınması

01-31 Ağustos 2025

   

Başvuruların Komisyonca Onaylanması

02-10 Eylül 2025

   

Taslak Sıralamanın Yayınlanması

11-14 Eylül 2025

   

İtirazların Kabul Edilmesi ve Değerlendirilmesi

15-16 Eylül 2025

   

Makam onayına sunulması

17-18 Eylül 2025

   

Kesin listelerin yayınlanması

19-21 Eylül 2025

   

Görevlendirilmelerin Yapılması

24 Eylül 2025'den itibaren  yapılıp,

Kurslar 1 Ekim 2025 tarihinden itibaren başlayacaktır

   

 

E - YAYGIN SİSTEMİNE GİRİŞ YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ...

Başvuruya dair evraklar e-yaygın sisteminde "Usta Öğretici Başvurusu" bölümüne yüklenecektir.

Başvurularınızı süresi içinde yapınız!

Belirtilen tarihlerden önce ya da sonra yapılan başvurular "takvim dışı başvuru" sayılacağından sıralamaya girmeyecektir. 

E-YAYGIN sisteminde istenen belgeleri yüklemeyen veya belgeleri eksik veya hatalı yüklenmiş olan Usta Öğreticilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir. 

Başvuruları reddedilen Usta Öğretici Adayları eksik belgelerini başvuru süresi içinde sisteme tekrar yüklemeleri ve başvurularını yinelemeleri gerekmektedir.

Başvuruya ait ONAYLANDI/REDDEDİLDİ durumları "E-YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol edilmesi gerekmektedir. 

Başvuru ve onay süreçlerine ait tüm iş ve işlemler tamamlanınca kursların açılması için DUYURU VE DAVET yapılacaktır. Duyuru ve davet yapılmadan kus açma işlemi için dosya kabul edilmeyecektir. 

Kurumumuz kadrolu öğretmenleri haricinde, Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan kadrolu öğretmenler ve diğer resmi kurumlardaki kamu görevlileri ve emekli olanların başvuruları aynı şekilde MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü E-YAYGIN ( https://e-yaygin.meb.gov.tr) sistemi üzerinden e-devlet şifresi ile yapılmaktadır.

Başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belge düzenleyerek veya aykırı beyanda bulunarak başvuruda bulunanlar ile gerçeği gizleyerek başvuruda bulunanların başvuruları geçersiz sayılacaktır.

Usta Öğretici Başvuru Sıralaması; başvurularda yüklenen belge ve kurs tercihleri Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün ilgili yönerge ve genelgeleri doğrultusunda incelemesi tamamlandıktan sonra, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Başkanlığında kurulacak komisyon tarafından puan üstünlüğüne göre yapılacaktır. Onaylanan sıralı liste Kurum Web Sitemizde yayınlanacaktır.

Ö N E M L İ   DUYURULAR 

1-Başvurular " e YAYGIN Sistemi/Başvurular ve Usta Öğretici Başvuruları" ekranı üzerinden yapılacaktır.

2-Başvuruların "ONAY İŞLEMİ" ise kurumun yetkilileri tarafından; Başvurular/Usta Öğretici Başvuru Onay modülü üzerinden yapılacaktır.

3-Başvuruların onaylanması için istenilen evrak, belge ve bilgilerin eksiksiz bir şekilde            " e YAYGIN" sistemine yüklenilmesi gerekmektedir.

4-Eğitmenler, "e YAYGIN" sistemine T.C. kimlik numaraları ve E Devlet şifreleri ile giriş yapabileceklerdir.

5-E- YAYGIN sistemine belgelerinin tamamını yüklemeyen, eksik veya hatalı yükleyen eğitmenlerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir

6-Kurumumuza Usta Öğreticilik başvurusunda bulunan eğitmenlerin; başvuru durumlarını (ONAYLANDI/REDDEDİLDİ) "E YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol etmeleri gerekmektedir.

7- Halk Eğitimi Merkezlerinde çalışılan süreler hizmet döküm çizelgesinde yer alan bilgilere göre "İş Deneyimi Bilgileri" bölümüne   işlenmelidir.

8-Başvuru yapılan alanda açılabilecek kursla ilgili Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğümüzün WEB Sitesinden  indirilecek kurs modül programı (özellikle programın "Eğitimciler" ile ilgili bölüm) incelendikten sonra usta öğretici başvurusu yapılacaktır. Kurs verebileceğinizi belirttiğiniz alan ile ilgili bir okuldan mezun değilseniz mutlaka ustalık / yeterlik belgesi istenmektedir.

9-MEB Personeli, Usta Öğretici, Kamu Personeli ve Emekli olan başvuru sahipleri bu işlemleri yapacaklardır.

10- Kurumumuzca E-YAYGIN üzerinden planlanan kurslarda eğiticilerin eklenmesi bu sistem üzerinden yapılacağından, e-yaygın sistemini kullanmak mecburidir.

11-E-Yaygın sisteminden yapılan başvurularda son tarih 31 Ağustos 2025 Pazar günü saat:23:59'a kadardır. Bu tarihten sonra yapılacak başvurular veya yanlış başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

12-E-yaygın üzerinden yapılan başvurular ön başvuru niteliğindedir. Görev verildiğinde kurumumuza getirilmesi gereken evraklarda eksiklik veya yanlış bilgi halinde başvuru geçersiz sayılacaktır. Başvuru yapmış olmak kesin olarak görevlendirilecek anlamına gelmemektedir. Başvurular; Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün ilgili yönerge ve genelgeleri doğrultusunda değerlendirilerek, sıralama yapılacaktır. İhtiyaç olması halinde  bu sıralama dikkate alınarak  22 Eylül 2025 tarihinden itibaren  görevlendirme yapılacaktır.

13- Sistem daha önce görev yapmış olanların eğiticiliğini iptal ettiği için; daha önce görev yapmış olan öğretmen, kamu görevlisi ve usta öğreticilerimizde başvurularını yenilemeleri gerekmektedir.

14- Evrak yüklemelerde tarayıcılar ile PDF dosyası yapılması tavsiye olunur.

15- Başvurularda, alanında hizmet iş deneyimi "eğitici sigorta günü/360" olarak hesaplanacaktır. Alanında hizmet iş deneyimi hesabında, kamu kurum ve kuruluşları ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel kurumlardaki eğitici olarak çalıştığı süreler dikkate alınacaktır.

16-Yapılacak usta öğretici görevlendirme iş ve işlemlerinde açılacak kursun modül programındaki "Eğitimcilerin Niteliği" ile ilgili bölümde aranan şartları taşıyan usta öğreticiler görev alabilecektir. Dolayısıyla usta öğreticilerimizin online başvuru sırasında seçtikleri alan ve alanının altında yer alan kurs modül programlarının  "Eğitimcilerin Niteliği" ile ilgili bölümde aranan şartlara dikkat etmeleri çok önemlidir. E – yaygın eğitim sistemi üzerinde başvurusu onaylansa ve usta öğretici değerlendirme komisyonundan geçmiş olsa bile kurs modül programındaki "Eğitimcilerin Niteliği" ile ilgili bölümde aranan şartları taşımayanlar kursta görev alamayacaktır. (ÇOK ÖNEMLİ LÜTFEN BU MADDEYE DİKKAT EDİNİZ MAĞDURİYET YAŞAMAYINIZ)

 NOT: EKSİK VEYA YANLIŞ YAPILAN BAŞVURULARDAN USTA ÖĞRETİCİ KENDİSİ SORUMLUDUR.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

(Görev verildikten sonra getirilecektir)

1-Başvuru Formu

2-Kimlik Fotokopisi

3-Öğrenim Belgesi Fotokopisi (En  Son Mezun Olunan Okulun diploma fotokopisi(Aslını da getiriniz)  )

4-Antrenörlük ( Vizeleri alınmış) / Usta Öğreticilik Belgesi / Yeterlilik Belgesi / Sertifikalar)

5-Usta Öğretici Oryantasyon Belgesi ( Belgeniz yok ise Halk Eğitimi Merkezine başvuru yapınız.)

6-SGK Hizmet Dökümü/(4-A/BARKODLU  / E-Devlet'ten Alınabiliyor)

7-Erkek çalışanlar için askerlikle ilişkisinin olmadığına dair belge

8-Adli Sicil Kaydı-(Yakın Tarihli-E-Devlet'ten Alınabiliyor)

9- İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı Sertifikası (Son Üç yıl içinde alınmış olan geçerlidir.)

10- Sağlık Raporu (Herhangi bir sağlık kurumundan alınabilir)

11- Aile Bildirim Formu (Kurumdan alınacaktır)

12- Emekliler İçin ( Emekli olduğunu gösterir belge )

13- Her branş kendi içinde değerlendirileceği için görev almak istediğiniz  her branş için ayrı  ayrı dosya oluşturmanız gerekmektedir.

14- Meb-Örgün Eğitim Kurumları ile Diğer Resmi Kurumlarda görev yapan kamu görevlilerinin getireceği evraklar:

•    a) Başvuru Formu

•    b) Görev Yeri Belgesi

•    c) Diploma

•    d) Oryantasyon Belgesi

•    e) Var ise  ( Antrenörlük, Sertifika...gibi   vermesi yeterlidir.

15- Başvurularda istenilen evrakları telli  dosya içerisinde sırasına göre dizerek, alındı belgesi karşılığında teslim edilecektir.

16- Evrak teslimi, kurs görevi verildiğinde yapılacaktır.

NOT : Başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belge düzenleyerek ve aykırı beyanda bulunarak başvuruda bulunanlar ile gerçeği gizleyerek başvuruda  bulunanların başvuruları geçersiz sayılacaktır.

            E YAYGIN MÜRACAATI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR

1-    Başvuru işlemleri e-yaygın sisteminden yapılacak olup e-devlet şifresi ile giriş yapılacaktır

2-    Sisteme başvuru alanı ile ilgili diploma, belge, sertifika yüklenecek, alan dışı belge yüklenmeyecektir.

    MEZUNİYET BÖLÜMÜ

a)    Mezuniyet durumu seçilip ilgili bölüme belge yüklenecektir. ( Öğrenci belgesi geçersiz sayılacak)

b)   Meslek Lisesi, İmam Hatip lisesi Mezunları: "Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu/İmam Hatip Lisesi" bölümünü seçerek belge yükleyecekler

c)    Eğitim Fakültesi Mezunları : "Lisans (Eğitim Fakültesi Mezunu)" bölümünü seçerek belge yükleyecekler

     Lisans mezunu olup pedagojik formasyon belgesi olanlar Önce Lisans belgesini  yükleyecek, daha sonra "Yeni Mezuniyet Belgesi Kaydet" butonunu tıklayarak formasyon belgesini "Pedagojik Formasyon" bölümünü seçerek yükleyecekler. Eğitim Fakültesi mezunları Pedagojik Formasyon belgesinde ayrıca puan almayacaktır.

d)   Alan dışı mezuniyet belgeleri de "Yeni Mezuniyet Belgesi Kaydet" butonu tıklanarak  yüklenecektir

MESLEKİ  KURS BİTİRME BÖLÜMÜ:

 Alanı ile ilgili varsa "Ustalık Belgesi, 4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi,  4.Seviye ve Üzeri Mesleki Yeterlilik Belgesi" yüklenecek. Belge yoksa bu alan  geçilecek

İŞ DENEYİMİ

Alanında hizmet iş deneyimi "eğitici sigorta günü/360" olarak hesaplanacaktır.     Çalışma süreleri sgk dökümündeki gün sayısı dikkate alınarak yılı yıl girilecek ve BARKOTLU SGK DÖKÜMÜ sisteme yüklenecektir. Alanında hizmet iş deneyimi hesabında, kamu kurum ve kuruluşları ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel kurumlardaki eğitici olarak çalıştığı süreler dikkate alınacaktır.

DİĞER BELGELER

Bu bölümde yüklenecek belgenin sol tarafındaki kutucuk işaretlenerek yeşil tik yapılacak

  Usta Öğreticilik Belgesi : Sadece Mesleki Eğitim Merkezinden alınmış olan Usta  Öğreticilik Belgesi yüklenecek

 Antrenörlük Belgesi:  Gençlik ve Spor Bakanlığı ve ya Federasyon tarafından verilmiş olan Antrenörlük Belgesi yüklenecek

 İcazet Belgesi : Geleneksel El Sanatları alanında varsa "İCAZET" belgesi yüklenecek

     Diğer Belgeler: Oryantasyon Belgesi, varsa alanı ile ilgili puana esas olmayan diğere belgeler "hafızlık, kurs bitirme belgeleri vs. " yüklenecek 

3-    Her belge ilgili alana yüklenecektir. (ÖNEMLİ)

4-    Kurs seçiminde alanı ile ilgili kurslar seçilecektir. (Seçimi yapılmayan kurs sistemde görünmediğinden alan dâhilinde de olsa açılamaz) 

  YÜKLENMESİ GEREK OLAN VE GEREK OLMAYAN BELGELER

-Yaygın Sistemi üzerinden yapılan başvurularda onay işlemi, usta öğreticinin görev almak istediği kursun eğitici nitelik şartlarının yeterli gelip gelmediğinin kontrolü şeklinde olmaktadır. Bu nedenle, yapılacak başvuruda gereksiz evrakları sisteme yüklemeyiniz.

  Yüklenmesi gereken önemli evraklar şunlardır:

1-Eğitici niteliğinize ait Yeterlilik Durum Belgesi  : [ Doktora,Tezli Yüksek Lisans, Diploma,  Ustalık Belgesi,  Antrenörlük Belgesi, Hafızlık Belgesi, İcazet Belgesi, 4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi,4.Seviye Mesleki Yeterlilik Belgesi] Önemli : Tüm belgelerin kurs alanında olması gerekmektedir.Bu belgelerden sadece 1 tanesi değerlendirilecektir.Bk.”Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Formu”

2-Ek Puan Getirecek Belge : [Varsa] Pedagojik Formasyon Belgesi (Eğitim Fakültesi mezunu olmayanlar), Usta Öğreticilik Belgesi,

3-SGK Hizmet Doküm Belgesi : [Varsa alanınızda eğitici olarak görev yapılan sigortalı günler]

4-Resmi Kurumlarda görev yapanların Görev Yeri Belgesi

Yüklenmesine gerek OLMAYAN belgeler şunlardır:

1-Adli Sicil Kayıt Belgesi,

2-Sağlık Raporu,

3-Nufüs Cüzdanı Fotokopisi,

4-Askerlik Durum Belgesi,

5-İş Güvenliği Belgesi

6- Takdir, Teşekkür, Onur, Başarı ve Katılım Belgeleri

7- Alanınızda hiç eğitici olarak çalışmamışsanız SGK Hizmet Döküm Belgesi

8- Halk Eğitimi Merkezlerinden alınan ve kurs açılabilme için istenen bir belge olmayan kurs bitirme belgeleri gibi belgeler online başvuruda e-yaygın sistemine yüklenmesine gerek yoktur

İlk altı belge kurs açılma aşamasında sizden dosya içinde istenecektir.

Yüklenmesi gereken önemli evraklara buradan ulaşabilirsiniz;

1-Eğitici niteliğinize ait Yeterlilik Durum Belgesi [Diploma, Ustalık Belgesi, Antrenörlük Belgesi, Hafızlık Belgesi, İcazet Belgesi, 4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi vb.] TIKLAYINIZ

2-Ek Puan Getirecek Belge [Varsa] [Lisans Diploması, Ön Lisans Diploması, Pedagojik Formasyon Belgesi (Eğitim Fakültesi mezunu olmayanlar), Usta Öğreticilik Belgesi, Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Diploması]

(Yükseköğretim mezuniyet belgesi için ) TIKLAYINIZ

(Önlisans mezuniyet belgesi için ) TIKLAYINIZ

(Lİse mezuniyet belgesi için ) TIKLAYINIZ

3-SGK Hizmet Döküm Belgesi [Kamu kurum ve kuruluşlarında alanınızda eğitici olarak görev yapılan sigortalı günler] TIKLAYINIZ

4-Resmi Kurumlarda görev yapanların Görev Yeri Belgesi TIKLAYINIZ

5-Adli Sicil Kayıt Belgesi, TIKLAYINIZ

6-Sağlık Raporu, TIKLAYINIZ

7-İş Güvenliği Belgesi (son 3 yıl içerisinde alınmış olmak) TIKLAYINIZ

8-Oryantasyon Belgesi TIKLAYINIZ

NOT: E- Yaygın sistemine belgelerin aslı veya e-devletten indirilerek karekod'lu olarak yüklenecektir.

 -Halk Eğitimlerden alınan kurs bitirme belgeleri gibi belgelerin çevrimiçi başvuruda e-yaygın sistemine yüklenmesine gerek yoktur.

Kurs seçiminde dikkat edilecek hususlar

  • Seçmek istediğiniz kursun Eğitici Niteliklerini Kurs Modüler Programdan mutlaka inceleyiniz.
  • "Uzaktan Eğitim-Eş Zamansız" yazılı olan kurslar ile 4. Seviye Kursları SEÇMEYİNİZ
  • Mezuniyetinizin veya yeterlilik belgenizin uygun olmadığı kursları seçmeyiniz
  •     Sadece "usta öğreticilik belgesi" ile kurs açılamaz
  • Kadrosuz Usta Öğretici olarak kurs açabilmek için, Modüler Programda ilgili kursun  sağ tarafta ilk "Görüntüle" linkini tıklayıp programın "EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ" ndeki şartları inceleyiniz. Mezuniyet Belgesi, Ustalık Belgesi veya diğer yeterlilik belgelerinden birisi ile çalışma süresine sahip olup olmadığınıza göre durumunuzu değerlendiriniz. Eğitmen olmak için sadece "Usta Öğretici Belgesi" yeterli değildir.

     Belgelerin yanlış yüklenmesi

KURS SEÇİMİ BAŞVURU SÜRESİ BİTTİKTEN SONRA YAPILIRSA TAKVİM DIŞI BAŞVURU SAYILIR

Başvuruda belgelerin yanlış ve eksik yüklenmesi durumunda başvuru ya da seçilen kurs iptal olmaktadır. Başvurusunu tamamlamış olan Usta Öğretici Adayları, başvuru durumlarını yine aynı yerden takip edebilir. E-Yaygın sisteminde başvuru durumu "Onaylandı" ya da "Red Edildi" şeklinde görülmektedir. Red olanların gerekçeleri de yanlarında yazmaktadır. Eksik ve yanlış evraklar başvuru süresi içinde tekrar yüklenebilir. İdare tarafından tekrar incelemesi yapılır. Başvuru süresi bittikten sonra yapılan kurs seçimi Takvim Dışı Başvuru olacaktır.

Ek puan konusu

- (1 Tane) Lisans mezunu olup, dıştan Pedagojik Formasyon Belgesi almış ve sisteme yüklemişse ek 8 puan,

- (1 Tane) Usta Öğreticik Belgesi olup sisteme yüklemişse ek 2 puan,

-Alanında Hizmet/İş Deneyimi süresini 360'a bölümünden çıkan puan,

EK PUAN TABLOSU AŞAĞIDA YER ALMAKTADIR.

Mezuniyet belgesi açıklaması

Mezuniyet durumlarına göre puan verilmektedir. Örnek: Meslek Lisesi 20 puan Ön lisans 25puan Eğitim Fakültesi Lisans Mezunları 45 puan, Lisans mezunu 35 puan, Formasyonu olan lisans mezununa ilave 8 puan  değerleri belirlenmiştir. "Mezuniyet Belgesi" olarak yüklenecek belge, Modüler Kurslar Programında ilgili kursun Eğitici Nitelikleri bölümünde istenen mezuniyet seviyesine ait Diploma sureti olmalıdır.

Ustalaık belgesi veya dördüncü seviye kurs bitirme belegesi 12 puan. Kişi Lisans mezunu olup Formasyonunu (Öğretmenlik Sertifikası] dışarıdan almışsa her ikisini de ayrı ayrı "Mezuniyet Belgeleri" alanına yüklemelidir.

Bu bölümden sadece biri değerlendirilecek.

PUANLARIN EŞİT OLMASI DURUMUNDA;

 Puan eşitliği halinde sıra ile alanında eğitim seviyesi yüksek olanına eğitim alanında mesleki deneyimi fazlalık olana öncelik verilir;eşitliğin devamı halinde ise kura ile belirlenir.

Barkotlu pdf hizmet dökümünün e-yaygın sistemine yüklenmesi

SGK Hizmet Döküm Belgesi E-Devlet üzerinden PDF formatında ve BARKOTLU olan indirilmelidir. Fotoğraf (JPEG) görüntüsü YÜKLEMEYİNİZ. Mevzuat gereği Alanında Hizmet/İş Deneyimi yıl (360 Sigortalı İş Günü) için 1 (bir) puan verilmektedir.Alanında hizmet iş deneyimi hesabında, kamu kurum ve kuruluşları ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel kurumlarda eğitici olarak çalışılan süreler dikkate alınacaktır.  Bu alana başka bir belge yüklemeyiniz.

Meslek Kodları TIKLA

KURS SEVİYESİNE DİKKAT EDİNİZ

4.Seviye Kurslarından Seçim Yapmayınız!

"4.Seviye" kurslarından seçim yapmayınız. 4.Seviye Kursları İş-Kur işbirliği ile açılan kurslardır ve öğrencilerin sigorta ve ücret ödeme işlemleri yapılması zorunludur. Bu yüzden Müdürlüğümüz bünyesinde bu kurslar açılmamaktadır. Seçim yapacağınız kurs için mutlaka açmak istediğiniz kursun seviyesini kontrol ederek seçim yapınız. 

Kursların Açılma Sürecindeki İş ve İşlemler

İlgili müdür yardımcısı kurs planlaması yapmak ve süreçten bilgi vermek için usta öğreticileri guruplar halinde müdürlüğümüze davet edeceklerdir

Kurslarla ilgili süreçlerin sağlıklı yürütülebilmesi için aşağıda yer alan açıklamalar çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir.

            Kesin Sıralama Listeleri yayınlandıktan sonra, sehven onay verilen istek başvurusu, belge veya kurs olabileceği düşünülerek, açmak istediğiniz kursa onay verilmiş de olsa; kurs açılma aşamasında kurs açma yeterliliği uygun olmayan [Ön lisans mezunu olup, lisans mezunu işaretleyen, belgesi olmadığı halde seçenek işaretleyen, hizmet süresi yeterli olmayan, evrakları eksik olduğundan yersiz puan alan vb.] kişilerin kursu reddedilecektir.

Eğitici Durumu "Emekli" veya  "Kamu personeli "olduğu halde başvuruda "Ücretli Usta Öğretici" veya tam tersi gibi çalışma tipini hatalı giriş yapanların oluşacak mağduriyetten kurumumuz sorumlu değildir.

 

Kurs açma talepleri

1- Kurs talepleri resmi yazı ile Resmi Kurumlar, Belediyeler, Vakıflar, Muhtarlıklar, Sivil Toplum Kuruluşları, Site veya Apartman yönetimi vb. tarafından yapılmaktadır. (Kurum dışı kurslarda belirtilen kurumların talebi olmaksızın usta öğretici bizzat Müdürlüğümüze kurs açılma talebinde bulunamaz.) 

2- Kurs açma talebi KURS AÇMA FORMU ve ekleri ile yapılmaktadır. 

3- Kursların açılacağı ve evrakların teslim edileceği muhtemel tarihler kurum Web Sitemiz üzerinden duyurulur.

Kurs Açma Başvuru Dosyasında Aşağıdaki Evraklar olmalıdır;

 1-  Usta Öğretici Kurs Açma Formu 

 2- Kurs Yeri Uygunluk yazısı (Kurum dışında açılacak kurslar için)

3- Resmi Kurumlarda görev yapanlar Kurs Açma İzin Belgesi (Kurs Yeri, Günü ve Saati yazılı olmalıdır)

4- Spor Kurslarında kursiyerlerin yapacağı spor alanı ile ilgili güncel Sağlık Raporları

5- Spor Kurslarında kursiyerlerin yapacağı spor alanı ile ilgili güncel Spor Lisansları

6- Güvenlik Soruşturması yapılmış olmalıdır.

Kurs açma evrak teslimi ve onay işlemleri

1- İstenen tüm evraklar, sorumlu Müdür Yardımcısına eksiksiz bizzat teslim edilir. Posta veya dolaylı yoldan evrak kabul edilmez.

2- E- Yaygın 'a yüklenen veya istenen başvuru evraklarıidare tarafından incelendikten sonra, tam ve hatasız ise e-yaygın sisteminden kursunuzun açılma sürecini başlatabilir ya da bir sorun veya eksik durumunda red edebilir.

3- Kurum Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.

4- İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü başkanlığında kurulacak komisyon, e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.

5- Son olarak İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü başkanlığında kurulacak komisyon, e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.


Oryantasyon seminer belgesi için açıklama

Kurs açılabilme şartlarından birisi de Oryantasyon Seminerine katılmış ve başarılı olarak belgesini almış olmaktır. Seminer yaklaşık 3-4 gün sürmektedir.

       İş güvenliği belgesi için açıklama

Kurs açılabilme şartlarından bir diğeri de İş Güvenliği belgesine sahip olmaktır. Yönetmelik gereği "İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı" eğitimleri az tehlikeli sınıfta (Halk Eğitim Merkezleri) yer alan işyerlerinde 3 yılda en az bir defa tekrarlanmalıdır (En az 8 saat). Bu süreyi tamamlamış ve tamamlanacak olan belge sahipleri Web Sitemiz üzerinden İş Güvenliği Kursuna müracaat etmelidirler. Aksi takdirde belgeleri geçersiz sayılacaktır. 

 

Güvenlik soruşturması yapılması

E-Yaygın üzerinden Usta Öğretici Başvurusu yapanların bilgileri, ilgili birime gönderilerek güvenlik soruşturması yapılacaktır.

 

Kurs yeri uygunluk onayı alınması

Usta Öğretici Başvurusu yapan ve kurs açabilme durumu oluşan istekliler, kurs açmak istedikleri yer için (resmi kurumlar hariç) "KURS YERİ UYGUNLUK ONAYI" alınması için dilekçe vermeleri gerekmektedir.

Önceki yıllarda kurs yeri uygunluk onayı almış olanların tekrar onay almalarına gerek yoktur.

E-yaygında kurs açıldıktan sonraki işlemler

1- Kurs planlaması yapılan usta öğretici yıllık planını hazırlar ve ilgili Müdür Yardımcısına imzalatır. İdareden her sayfası onaylı kurs defteri alır. Kurs defteri kursun yıllık planı doğrultusunda her bir ders saati için ayrı ayrı olmak üzere doldurulur ve Usta Öğretici tarafından imzalanır. Kurs defteri her ayın son haftası ilgili Müdür Yardımcısına mutlaka imzalattırılır. Kurs yapılmayan gün/saate kırmızı kalemle yapılamama gerekçesi yazılır.

2- Kurslarda katılım yoklamaları kurs defterine ve e- yaygın sistemine kursun başlama saatinde işlenir.

Kursiyerlerin devamsızlıkları; özürlü /özürsüz her bir modül saatinin 1/5'inden fazla olmamalıdır. Kursiyer sayısı 8'in altına düştüğünde ivedi ilgili Müdür Yardımcısına bilgi verilir. Kursun devam edip etmeyeceğine mevzuat çerçevesinde karar verilir.

3- Usta Öğreticinin kursa gelememesi veya kurs yerini acil terk etmesi gerektiği durumlarda ilgili müdür yardımcısına ivedi bilgi vermelidir. Sağlık durumları için rapor alınmalıdır. Kurs yapılmayan gün/saat puantaj da belirtilmelidir. Bu günlerin yerine telafi de yapılsa ücret ödenmesi mümkün değildir.

 

Aşağıdaki işlemleri unutmayınız!

* Sıralama listesinde isminizin olup olmadığına baktınız mı?                   

* Oryantasyon Kursuna katılacağınızı biliyor musunuz?

* İş Güvenliği Kursuna katılacağınızı biliyor musunuz? 

* Açmak istediğiniz kurs için "Kurs Merkezi Onay"ı aldınız mı? 

* Kurs Açma Formunu ilgili birimden Müdürlüğümüze gönderttiniz mi?    

* Kursunuzun açılıp açılmadığını e-yaygın sisteminden takip ettiniz mi? / ediyor musunuz?        

  *İşbanjasıI Orhangazi Şubesinden hesap açtınız mı?    

* Hesap Numaranızı Muhasebe Birimine verdiniz mi? [İlk defa kurs açıyorsanız]       

* Yıllık Planınızı hazırladınız mı ve onaylattınız mı? 

* Kurs Defteri aldınız mı?


Modül/kurs sonundaki işlemler

1- Başarının değerlendirilmesi Hayat boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği'ne (Madde:72) göre yapılır. Değerlendirme notları e-yaygın sistemine geciktirilmeden girilir.

2- Kursun bitmesiyle *Sınav evrakları *Modül Değerlendirme Çizelgesi *Kurs Sonu İmza Tutanağı *Kurs Defteri ve * Kurs Planı İlgili Müdür Yardımcısına teslim edilir.

3-Sona eren kursla ilgili işlemler tamamlanmadan yeni bir kurs planlaması yapılamaz.  

DETAYLANDIRILMIŞ HALİYLE EKLERİ İLAN İÇİN TIKLAYINIZ

USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU TAKVİMİ TIKLAYINIZ

USTA ÖĞRETİCİLERİN YAPACAĞI İŞ VEİŞLEMLER AYRINTILI OLARAK İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU DEĞERLENDİRME FORMU TIKLAYINIZ

Kaynak: MEB